زندگی سوسای ماتسو اوس
می خوای قهرمان ورزشی شی بیا تو رزمی
می خوای قهرمان ورزشی بیا تو کیوکشین یا همه ی رشته ها

مهمترین فعالیت

تاسیس و ایجاد سبک رزمی کیوکوشین کاراته
در سال ۱۹۲۳ درجنوب غربی کره متولد شد و در نه سالگی شروع به فراگیری کمپوی کره ای نمود در سالهای 1950 نشانی محو نشدنی از خود در كاراته ژاپن به جای گذاشته است. در دوره‌ای كه اویاما تمرین را شروع كرده بود حق انتخاب وجود نداشت. در توكیو تنها كلاس شناخته شده، شوتوكان فوناكوشی بود. اویاما در سال 1939 در این كلاس ثبت‌نام كرد ولی خیلی سریع، هر چه جلوتر می‌رفت بیشتر نسبت به شوتوكان مردد می‌شد.

وی كه قبلاً كنپو، از ورزشهای رزمی كره و جودو كار كرده بود نتوانست با سبك فوناكوشی رابطه برقرار كند. در سال 1940 در پی یك اتفاق، شوتوكان را كنار گذاشت: گروهی كه توسط یوشیتاكا فوناكوشی (پسر جی‌چین) رهبری می‌شد از گروه گوجو-ریو كاری كه توسط استاد سونی ‌شو آموزش داده می‌شد، شكست خورد. برای اویاما نتیجه روشن بود: شاگردی سونی شو و سبك گوجوریو را انتخاب كرد. اویاما دریافت كه آموزشهای فیزیكی ایشان برگرفته از طبیعت است، تفكرشان تحت نفوذ استاد و مبارزاتشان در حركاتی تن به تن صورت می‌گیرد… ولی بعدها، بعد از چندین سال، گوجوریو هم جوابگوی نیازهای او نبود. او به دنبال تاثیر ضربات واقعی می‌گشت. تصمیم گرفت كه چند ماه در بالای یك كوه پناه بگیرد تا بتواند روی فرضیه‌های تمامی متدهایی كه تا به حال آموخته بود كار كرده، روشی قابل و كارآمد برای نسل جوان ژاپنی‌های پس از جنگ ارائه دهد. او روی زندگی استادان بزرگ شمشیرزنی مثل میاموتو موساشی و تس‌شو یامااوكا تفحص كرد و یك دوره آموزشی بسیار محدود را برای خود تنظیم كرده در نهایت پس از 18 ماه در حالی كه كاملاً تغییر كرده بود از كوه پائین آمد.

برای دیدن تمام مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, :: 1:18 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان می خوای قهرمان ورزشی بیا تو و آدرس moeinreza.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:







دریافت کد صلوات شمار